http://cdn.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/11/SantaMonicaPS4-670x401.jpg

هر آنچه که سازندگان فرنچایز محبوب و موفق God of War تا کنون در حال توسعه اش بوده اند؛ در سایه باقی مانده. سونی آنچنان از این عنوان معرفی نشده ی خود محافظت می کند که کوچکترین اطلاعاتی تا به حال از آن به بیرون درز نکرده! تنها چیزی که می دانیم این است که افراد Santa Monica بر روی یک عنوان انحصاری PS4 کار می کنند. در ادامه همراهمان باشید.

 

اما با توجه به صفحه رسمی فیسبوک این استودیو، آنها “به طور کلی بر روی Playsation 4″ کار میکنند؛ که به مفهوم مشارکت جامع Snata Monica در توسعه ی کنسول نسل هشتمی و تازه وارد سونی است. آنچه از کل این مطلب برداشت می شود این است که Santa Monica در حال حاضر بیش از یک تیم دارد.

Level Designer ارشد این استودیو، آقای Rob Davis که بر روی IP جدید کار می کند؛ امروز درباره ی “ایده های پیش فرض” در استودیوهای Sony Coputer Entertainment بسیار مورد استفاده است؛ اطلاعاتی منتشر ساخت:

چیزی که درباره ی طراحان ما وجود دارد و من عاشقش هستم این است که آنها برای اثبات ایده های خود از ایده های پیش فرض شروع می کنند. رای اول من “ایده های پیش فرض” است!

تا آنجا که یادم می آید، استراتژی های موفق در تهیه ی یک عنوان؛ توسعه دهندگان را تشویق به استفاده از موارد پیش فرض کرده است. بنابراین یک راه طولانی برای تکرار همواره وجود خواهد داشت.

بعضی وقت ها مهم ترین استفاده از موارد پیش فرض این است که بدانی ایده ات از پتانسیل کافی برخوردار است و یا کلا بدرد نخواهد خورد!

در ادامه وی اذعان داشت که در زمان انجام بازی Dragon’s Dogma ساخت Capcom  بسیار درباره ی ارزش “طرح های اولیه ی پیش فرض” فکر کرده است؛ به این دلیل که بیشتر ایده ها در بازی استفاده شده اند. منظور Davis این است که ایده ها در ابتدا به حالت پیش فرض بودند ولی در پایان به یک ایده ی جامع و مورد استفاده در بازی بدل شده اند.

این موضوع به هیچ عنوان تازه نیست. قبل از این نیز تعداد بسیاری از توسعه دهندگان حاضر در Santa Monica اذعان داشته اند که محیط تولید و توسعه در استودیو بسیار باز است. همچنین بخشی از وبسایت جدیدشان با نام “ماموریت خلاقیت ـ ایده های عالی می تواند از آن هر کسی باشند” خود گواه این مدعاست.

در نهایت اطلاعاتی از طریق طراح ارشد Shane Liesegang که بر روی پروژه ی معرفی نشده کارگردان God of War II، یعنی Cory Barlog کار می کند؛ منتشر شد. Liesegang اشاره کرده که پروژه حتی نزدیک به ۷۵٪ نیز تکمیل نشده است. به نظر می رسد که مدت زمانی بیشتر برای پرده برداری از این عنوان باید صبر کنیم.